ICT IN HET ONDERWIJS

Drie animaties over ondersteuning bij ICT in het basisonderwijs

De animaties prikkelen het onderwijs zich blijvend te ontwikkelen in lesgeven met ICT.
Opdrachtgever
Room for ID's
Techniek
Illustrator, After Effects
Productiedatum
juni 2016
Deel dit artikel

ICT in het onderwijs

Leerkrachten op Nederlandse basisscholen zetten ICT steeds vaker in bij het lesgeven. Bij de ene school staat dit nog in de kinderschoenen. Anderen maken al jaren gebruik van ICT. Omdat de ICT-ontwikkelingen snel gaan, geldt zelfs voor scholen in de voorhoede dat ze nieuwe stappen kunnen zetten. De PO-Raad en Kennisnet bieden passende ondersteuning voor de verschillende fases waarin scholen zich bevinden; van starter tot expert.

De animaties

In samenwerking met Room for ID’s hebben we voor de PO-Raad drie animaties gemaakt over lesgeven met ICT in het basisonderwijs. Doel is scholen en hun besturen te prikkelen om verdere stappen te zetten in het lesgeven met ICT. Room for ID’s schreef de scenario’s en maakte de tekeningen. Op basis hiervan hebben wij drie animaties gemaakt:

  1. Starter
  2. Gevorderde
  3. Expert

 

Ook een animatie laten maken?

“Ondanks strakke planning nam Rekel tijd voor advies”

Aan Rekel Producties vroegen wij om in sneltreinvaart drie animaties op te leveren. Dat is gelukt! Onze opdrachtgever en ook wij zijn erg tevreden met het eindresultaat.

Paul heeft ondanks de strakke planning de tijd genomen voor advies. Hij heeft bijvoorbeeld verbeterpunten aangebracht in de scenario?s (die we zelf hadden gemaakt), ons geadviseerd over lastige scènes in de animaties en zelfs tips gegeven voor onze opdrachtgever, zodat zij op een juiste manier de animaties online konden publiceren.

De samenwerking heb ik prettig ervaren. Paul neemt de tijd om keuzes aan je uit te leggen. Hij communiceert helder over de planning en de te nemen stappen. Dat is belangrijk, zeker als de deadline krap is!

Bianca Veenendaal

Communicatieadviseur Room for IDs

Meer Weten?

Paul Keyzer

Paul Keyzer

06 – 24 63 55 30

Up