Room for ID’s, bureau voor creatieve merkcommunicatie en ontwerp, heeft voor de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO) de campagne ikkanhet.nl ontwikkeld. Deze draagt bij aan de profilering van de beroepsvereniging en toont vooral de veelzijdigheid en meerwaarde van de organisatie.
De animatie ‘De NVO-pedagoog’ is een belangrijke component van de campagne ‘Ik kan het’. Room for ID’s heeft ons gevraagd om de animatie samen met hen te realiseren. In overleg met NVO hebben we met Room for ID’s de storyline ontwikkeld. Op basis daarvan hebben wij het scenario geschreven en heeft Room for ID’s de illustraties gemaakt. Daarmee zijn wij gaan animeren en hebben we de voice-over, muziek en soundeffects toegevoegd.
We hebben twee versies opgeleverd:
“DE ANIMATIE IS DE KERN VAN ONZE CAMPAGNE”Een ding is duidelijk voor onze campagne Ikkanhet.nl: we willen graag een animatie die het campagneconcept in een keer op een aantrekkelijke manier kan vertellen. Een animatie die in dik 60 seconden uiteen kan zetten wat de 8.000 NVO-pedagogen en orthopedagogen -die werkzaam zijn in de jeugdhulp, onderwijs, ggz en gehandicaptenzorg- betekenen voor kinderen en hun ouders, en voor andere professionals en bestuurders. Zodat die kunnen zeggen: Ik kan het, dankzij of met de begeleiding van de NVO-pedagogen en orthopedagogen.
Die missie is gelukt! Na een kennismakingsgesprek ging Rekel Producties samen met Room for ID’s voortvarend aan de slag en ontwikkelde in korte tijd de storyline en het scenario. Vaste contactpersoon vanuit Rekel was Maaike. Room for ID’s heeft vervolgens de illustraties gemaakt en Rekel zorgde voor de voice-over, muziek en soundeffects. Bij alle stappen was er telkens ruimte voor goede terugkoppeling en advies. De animatie is helemaal volgens plan opgeleverd en vormt nu de kern van de campagne. Als kers op de taart gaf Rekel Producties handige tips over verder inzetten van de animatie.
John Smeets
Adviseur Public Affairs en Communicatie NVO