- Hét middel om te raken
- Positioneert sterk
- Communiceert op gevoelsniveau
- Bedrijfstrots groeit
- Multi-inzetbaar
Bedrijfsfilm laten maken
Vertel je verhaal door een bedrijfsfilm of animatie te laten maken die in de "serie van het bedrijf" past. Toon echter originaliteit met een sterk script. Vanuit bedrijfswaarden van de klant en een regisseur die het snapt.
Een Bedrijfsfilm Positioneert
Wat is de positie van je organisatie ten opzichte van andere spelers? Vertel je verhaal met een krachtige bedrijfsfilm of animatie. Kortom, blink uit en claim je plek. Alleen de keuze voor film positioneert al.
Kippenvel
Een bedrijfsfilm is goed als er impact is. Als de boodschap raakt, je gevoel aanspreekt en kijkers beweegt. Door beeld, muziek en montage. Wij gaan voor kippenvel. Het hoogst haalbare.
Video of Animatie?
Een bedrijfsfilm kun je laten maken in de vorm van video of animatie. Wij doen beide. Wat het beste past bepalen we samen met jou. Vanuit creatieve uitgangspunten. Dit doen we door verschillende zaken mee te laten spelen. Zoals type bedrijf, corporate waarden en bedrijfscultuur. Maar ook snelheid van opleveren, mogelijkheden tot filmen op locatie en budget. Steeds vaker combineren we video met animatie. Dat zie je in de bedrijfsfilm die we voor bbn adviseurs maakten. Hiermee creëren we een tweede beeldlaag die weer andere informatie communiceert. Zo kunnen we ook jouw bedrijfsfilm met behulp van animatie naar een hoger niveau tillen.
Merkverhaal en Beeldtaal
Een Bedrijfsfilm moet passen bij de opdrachtgever. Om dat te realiseren duiken we in je organisatie. We formuleren de doelgroep en de boodschap die centraal staat. We kijken naar je merk en naar andere uitingen. En trekken conclusies om te komen tot de juiste beeldtaal. Zo laat je door ons een bedrijfsfilm maken die het verhaal vertelt van jouw merk en organisatie. Dat levert films op die passen. Zoals de bedrijfsfilm voor Hilco. Hierin communiceren we de belangrijkste waarde van het bedrijf. Het maken van sterke verbindingen.
Communiceren Op Gevoelsniveau
Uitgangspunt bij het laten maken van een bedrijfsfilm is het versterken van imago. Een manier om dat te doen is door emotie in te zetten. Hiermee ontstaat gevoel en betrokkenheid. Onze ervaring is dat ieder bedrijf op gevoelsniveau kan communiceren. Dat lukt als je de juiste tone of voice weet te vinden. Film is hiervoor hét middel. Zo wordt je bedrijfsfilm een echte moodfilm. Dat hebben we o.a. bereikt met de film voor NEVI. Over de impact van inkoop en supply management.
Een Bedrijfsfilm Laten Maken In 7 Stappen
- Kennismaking / briefing
- Concept (animatie / video / combinatie)
- Scenario / storyboard
- Draaidag(en)
- Montage / animatie
- Lancering / finetuning
- Impact & performance
ALCARTA OPENT JE WERELD
Moodfilm ter introductie van de nieuwe atlas voor het voortgezet onderwijs
Bedrijfsfilm Animatie
Een bedrijfsfilms kun je ook laten maken in de vorm van animatie. Logisch, want met animatie kun je veel vertellen. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Daarbij is een animatie is tegenwoordig snel te maken. Overigens bedoelen we met een bedrijfsfilm animatie niet een uitleganimatie, instructiefilm of explanimation.
Een prikkelend voorbeeld is de bedrijfsfilm die we voor The Next View maakten. Je ziet hierin verschillende animatie-stijlen. Dit illustreert de diversiteit aan data-gerelateerde opdrachten van dit bedrijf.

Patrick Broekema
beleidsadviseur Alkemade Wonen
“CREATIEF, FLEXIBEL, PRETTIGE MANIER VAN SAMENWERKEN”
Rekel Producties heeft een prachtige bedrijfsfilm gemaakt voor onze corporatie. Niet alleen waren we onder de indruk van de creativiteit, maar ook van hun flexibiliteit en prettige manier van samenwerken.
Caroline de Moor
Senior Communicatieadviseur
“MET ZORG EN RESPECT GEMAAKT”
We hebben er met Rekel voor gekozen echte mensen (geen acteurs) in beeld te brengen. Voor mij was het erg belangrijk dat deze mensen met een goed gevoel terugkijken op deze ervaring. Rekel heeft met veel zorg en respect voor de mensen waar het om ging gefilmd. Op prettige toon werd iedereen gecoacht het beste beeld neer te zetten. Dit heeft geleid tot een sterk eindproduct.
Jeroen Dessauvagie
Inhoudsontwikkelaar
“EEN WERVELENDE VERBEELDING”
Voor onze klant Nextview waren we op zoek naar partij die een animatie kon maken voor het innovation centre dat we voor hen ontwikkelden. Via via zijn we bij Rekel terecht gekomen en snel van start gegaan. Het was even zoeken naar de wederzijdse verwachtingen en het afstemmen van de werkwijze en samenwerking. Dat leidde aanvankelijk tot wat hobbels die we samen goed genomen hebben. Rekel stelde ons voortdurend op de hoogte van de vorderingen van de animatie, de fragmenten waren veelbelovend. Ik ben heel tevreden met het resultaat en de opbouwende en flexibele houding van Rekel. In de hectiek hebben we elkaar weten te versterken: wij met een aansprekend script en Rekel met een wervelende verbeelding. Echt 1 + 1 =3.
Maarten Pullen
afdelingsmanager & adviseur
