Down Arrow

Bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm laat je maken door creatieve filmmakers. Wij zijn een compact bureau waarmee je corporate communicatie echt versterkt. In overleg kiezen wij voor video, animatie of een combinatie. Ons doel? Impact en kippenvel bij de kijker.
  • Hét middel om te raken
  • Positioneert sterk
  • Communiceert op gevoelsniveau
  • Bedrijfstrots groeit
  • Multi-inzetbaar

Storytelling

Vertel je verhaal met een film die in de "serie van het bedrijf" past. Toon originaliteit met een sterk script, vanuit bedrijfswaarden van de klant en een regisseur die het snapt.

Een Bedrijfsfilm Positioneert

Wat is de positie van je organisatie ten opzichte van andere spelers? Laat een film het verhaal vertellen, blink uit en claim je plek. Alleen de keuze voor film positioneert al.

Kippenvel

Een film is goed als er impact is. Als de boodschap raakt, je gevoel aanspreekt en kijkers beweegt. Door beeld, muziek en montage. Wij gaan voor kippenvel, het hoogst haalbare.

Video of Animatie?

Wij doen beide. Wat het beste past bepalen we in overleg vanuit creatieve uitgangspunten. Dit doen we door zaken mee te laten spelen zoals: type bedrijf, snelheid van opleveren, mogelijkheden tot filmen op locatie en budget. Steeds vaker maken we combinaties van animatie en video. De prijs van een animatie hangt af van de lengte, een eenvoudige of complexe stijl, complexiteit van beelden, 2D of 3D en de wijze van bewegen. In de bedrijfsfilm die we voor bbn adviseurs maakten zie je subtiel toegevoegde animaties. Deze tweede animatielaag communiceert facts. Hiermee tillen we de videoproductie met animatie naar een hoger niveau.

Merkverhaal en Beeldtaal

Bedrijfsfilms moeten passen bij opdrachtgever. Om dat te realiseren duiken we in je organisatie, je doelgroep en de boodschap die centraal staat. We kijken naar je merk, naar andere uitingen en trekken conclusies om te komen tot de juiste beeldtaal. Zo maken we het verhaal van jouw merk en organisatie. Dat levert films op die passen, zoals in de film voor Hilco. Hierin communiceren we de belangrijkste waarde van het bedrijf: het maken van sterke verbindingen.

Communiceren Op Gevoelsniveau

Uitgangspunt van een bedrijfsfilm is het versterken van imago. Een manier om dat te doen is door emotie in te zetten. Hiermee ontstaat gevoel en betrokkenheid. Onze ervaring is dat ieder bedrijf op gevoelsniveau kan communiceren. Dat lukt als je de juiste tone of voice weet te vinden. Film is hiervoor hét middel. Zo wordt je bedrijfsfilm een echte moodfilm. Dat hebben we o.a. bereikt met de film voor NEVI over de impact van inkoop en supply management.

Een Bedrijfsfilm Laten Maken In 7 Stappen

  • Kennismaking / briefing
  • Concept (animatie / video / combinatie)
  • Scenario / storyboard
  • Draaidag(en)
  • Montage / animatie
  • Lancering op gekozen kanalen
  • Impact & performance

Bedrijfsfilm Animatie

Bedrijfsfilms hebben steeds vaker de vorm van animatie. Logisch, want met animatie kan je meer vertellen. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En een animatie is tegenwoordig snel te maken. Overigens bedoelen we met een bedrijfsfilm animatie niet een uitleganimatie, instructiefilm of explanimation.

Een prikkelend voorbeeld is de film die we voor The Next View maakten. Je ziet hierin verschillende animatiestijlen. Dit illustreert de diversiteit aan data gerelateerde opdrachten van dit bedrijf.

Maarten Pullen

afdelingsmanager & adviseur

“WIJ ZIJN OVERTUIGD MET EEN EIGENWIJZE AANPAK”

Ons 50-jarig jubileum was aanleiding om te kijken hoe we bbn adviseurs kernachtig aan een groot publiek konden presenteren. Rekel Producties overtuigde ons met een eigenwijze aanpak en het resultaat laat zien dat Rekel niet alleen uitvoert, maar ook meedenkt om er het beste product van te maken: een bedrijfsfilm die door de doelgroep wordt ervaren als 'heel professioneel' en 'zeker geen standaard bedrijfsfilm.

Ook Een Bedrijfsfilm Laten Maken?

Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Bel (030) 25 10 424 of vul het formulier in.

Up
© REKEL 2020