- Hét middel om te raken
- Positioneert sterk
- Communiceert op gevoelsniveau
- Bedrijfstrots groeit
- Multi-inzetbaar
Bedrijfsfilm laten maken
Vertel je verhaal door een bedrijfsfilm of animatie te laten maken die in de "serie van het bedrijf" past. Toon echter originaliteit met een sterk script. Vanuit bedrijfswaarden van de klant en een regisseur die het snapt.
Een Bedrijfsfilm Positioneert
Wat is de positie van je organisatie ten opzichte van andere spelers? Vertel je verhaal met een krachtige bedrijfsfilm of animatie. Kortom, blink uit en claim je plek. Alleen de keuze voor film positioneert al.
Kippenvel
Een bedrijfsfilm is goed als er impact is. Als de boodschap raakt, je gevoel aanspreekt en kijkers beweegt. Door beeld, muziek en montage. Wij gaan voor kippenvel. Het hoogst haalbare.
Video of Animatie?
Een bedrijfsfilm kun je laten maken in de vorm van video of animatie. Wij doen beide. Wat het beste past bepalen we samen met jou. Vanuit creatieve uitgangspunten. Dit doen we door verschillende zaken mee te laten spelen. Zoals type bedrijf, corporate waarden en bedrijfscultuur. Maar ook snelheid van opleveren, mogelijkheden tot filmen op locatie en budget. Steeds vaker combineren we video met animatie. Dat zie je in de bedrijfsfilm die we voor bbn adviseurs maakten. Hiermee creëren we een tweede beeldlaag die weer andere informatie communiceert. Zo kunnen we ook jouw bedrijfsfilm met behulp van animatie naar een hoger niveau tillen.
Merkverhaal en Beeldtaal
Een Bedrijfsfilm moet passen bij de opdrachtgever. Om dat te realiseren duiken we in je organisatie. We formuleren de doelgroep en de boodschap die centraal staat. We kijken naar je merk en naar andere uitingen. En trekken conclusies om te komen tot de juiste beeldtaal. Zo laat je door ons een bedrijfsfilm maken die het verhaal vertelt van jouw merk en organisatie. Dat levert films op die passen. Zoals de bedrijfsfilm voor Hilco. Hierin communiceren we de belangrijkste waarde van het bedrijf. Het maken van sterke verbindingen.
Communiceren Op Gevoelsniveau
Uitgangspunt bij het laten maken van een bedrijfsfilm is het versterken van imago. Een manier om dat te doen is door emotie in te zetten. Hiermee ontstaat gevoel en betrokkenheid. Onze ervaring is dat ieder bedrijf op gevoelsniveau kan communiceren. Dat lukt als je de juiste tone of voice weet te vinden. Film is hiervoor hét middel. Zo wordt je bedrijfsfilm een echte moodfilm. Dat hebben we o.a. bereikt met de film voor NEVI. Over de impact van inkoop en supply management.
Een Bedrijfsfilm Laten Maken In 7 Stappen
- Kennismaking / briefing
- Concept (animatie / video / combinatie)
- Scenario / storyboard
- Draaidag(en)
- Montage / animatie
- Lancering / finetuning
- Impact & performance
ALCARTA OPENT JE WERELD
Moodfilm ter introductie van de nieuwe atlas voor het voortgezet onderwijs
Bedrijfsfilm Animatie
Een bedrijfsfilms kun je ook laten maken in de vorm van animatie. Logisch, want met animatie kun je veel vertellen. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Daarbij is een animatie is tegenwoordig snel te maken. Overigens bedoelen we met een bedrijfsfilm animatie niet een uitleganimatie, instructiefilm of explanimation.
Een prikkelend voorbeeld is de bedrijfsfilm die we voor The Next View maakten. Je ziet hierin verschillende animatie-stijlen. Dit illustreert de diversiteit aan data-gerelateerde opdrachten van dit bedrijf.